-->

Virtual Reality’de Çikolatalı Süt İçmek

- Eylül 27, 2018



Selamunaleyküm arkadaşlar. Nasılsınız? Beni sorarsanız iyi olmaya çalışıyorum yani en azından gözüme çarpan bir sorunum yok. Gözüme çarpsa fark ederdim herhalde. Bu arada gözünüze bir şey kaçtığında vs elinizle ovuşturmayın gözünüzün en dış katmanı (yanılmıyorsam kornea) çiziliyor bu da astigmatınızı arttırıyor. Ne kadar iyi bilgi tartışılır ama ortamlarda bunu güzel satabilirsiniz.

Neyse fark ettiğiniz gibi uzun süredir bloğa yeni bir yazı ekleyemiyorum bunun sebebi kesinlikle ben değilim tamamen blog lobisi ve dış güçler. Yani eğer suçlayacak birisini arıyorsanız kılıçlarınızı bana doğru çevirmeyin. Bu yaz tam olarak planladığım gibi geçmedi. Planların nedir diye soracak olursanız planım bir yere girip çalışmak ve buradan kazandığım parayla bilgisayar almaktı. Peki nasıl oldu derseniz, bir yere girip ücretli kölelik yaptım ve lütfettikleri parayla da telefon aldım şuan bunu yazdığım bilgisayarı da ponçik arkadaşlarım ve tader tarafından hediye aldım. Sosyal medyanın böyle güzel bir şey olduğuna kanıttır bu bilgisayar. Neyse efenim çalıştığım için ne kendime ne de size vakit ayıramadım. Budur buraya bir şeyler yazamamamın sebebi.

Yeni yayın dönemimizde aynı eskisi gibi haftada bir buraya bir şeyler yazmaya çalışacağım. Ha okursunuz okumazsınız orasını bilemiyorum ama ben yazacağım. Bakarsınız ileride buralar değerlenir. Konuyu fazla uzatmadan aslında değinmek istediğim konuya geçmek istiyorum. Bu konuda bir kaç arkadaşımla da konuştuk ve ortak bir kanıya vardık. Ortak kanımız da 0 rh + (gülüşmeler). Ortada buluştuğumuz konu şu: bu hayatın heyecanı meyacanı yok. Nasıl mı yok? Eskiden yaptığımız hiçbir şey bize ilk sefer yaptığımızda ki heyacanı, zevki vermiyor. E gayet normal bir şey diyorsunuzdur şimdi oradan bilmiş bilmiş. İlk defa yaptığımız şeyler de de bu heyecanı alamadığımızı söylesem? Yaptığımız şeyleri biz öyle yapmak istediğimiz için değil de sanki zorunlu olduğumuz için yaptığımızı hissediyoruz. En azından kendim için konuşacak olursam ben böyle hissediyorum.

Bir şeyler yaparken veya yapamıyorken sanki birilerine ayıp olur diye yapıyoruz veya yapmıyoruz. Birilerini veya bir şeyleri memnun etmek için hareket ediyoruz. Bunu ben bir tek kendimde hissetmiyorum. Etrafımda koşusan bir şeyler yapmaya çalışan insanların çoğunda bir yapaylık var. Sanki hiç bir etki altında kalmasalar şuan bulundukları toplumun içinde bulunmayacaklarmış gibi hissediyorum. Toplu taşımada, okulda veya semt meydanında kimse gerçekten yaşadığı hayattan memnun değilmiş gibi duruyor. Galiba olduğu kişi olmaktan memnun olan tek kişi bakkal amca.

Bu bıkkınlık bence ileride çok farklı bir seviyeye ulaşacak. O kadar ulaşacak ki insanlar şu an yaşadığı hayat yerine sanal hayatları tercih edecek. Biliyorsunuz VR (Virtual Reality) diye son yıllarda gelişimi hızlanan bir teknolojiye sahibiz yada en azından birileri bu teknolojiye sahip. Türkçe söyleyecek olursak “Sanal Gerçeklik” olarak isimlendirilen bu teknoloji insanların bir gözlük ve bir kaç eldiven benzeri şey ile tamamen yapay ama gerçeğinden çok daha insana mutluluk hissiyatı sunabilecek bir dünyada yaşamasını sağlıyor. Çok klasik olacak ama bu konuyu bir kaç blakcmirror bölümünde izledik. Unutmazsam yazının sonuna koyacağım bahsettiğim bölümün linkini. Bundan bahsetmeyen ama içerisinde 1-2 replik bulunduran bir film izledim geçenlerde. Filmin ismi “Upgrade” (düşük bütçeyle çekilmiş bence baya güzel bir film, izlenir). Filmde bir sahnede 3-4 tane insanın kafasında VR eşyalarıyla günler-haftalar boyunca orada olduklarını öğreniyoruz bunun sebebini ana karakterimiz şu sekilde soruyor “İnsan neden sahte bir dünyada yaşamak istesin ki?” cevabı ise şöyle “Sahte dünya, gerçeğinden daha az acı verici.”. Bu doğru mu değil mi şuanki teknoloji ile bilemiyoruz belki ama önümüzdeki 5-10 yıl içinde biz de bu konuda aynı fikre sahip olacağız, biz de aynı sahte dünyalar içerisinde yaşamak isteyeceğiz.

Tamam hiç birimiz bu kadar bıkmadık hayattan hala marketten çikolatalı süt alırken mutlu oluyoruz, değil mi? Umarım bahsettiğim gibi sahte hayatların gerçek hayatımıza bir alternatif olduğu günleri görmeyiz.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->