-->

IFTTT Nedir? Nasıl Kullanılır?

- Ağustos 20, 2017

Selamünaleyküm. Daha önce hiç internetten otel aradınız mı? ehehe şakaydı sponsor alamadım daha.
Bugün size başlıktan da anladığınız kadarıyla bir uygulama tanıtımı yapacağım. Uygulamanın daha doğrusu servisin adı IFTTT. Bir takım koşullu eylemler ayarlayarak koşul aktif olduğunda sizin yapmasını istediğiniz şeyi yapan ve hayatınızı istemediğiniz kadar otomatikleştiren bir servis.  IFTTT ‘de bunun kısaltması zaten. “IF This Then That” “Eğer bu olursa bunu yap” anlamına geliyor.

Neyse efenim. Bu servisin yaptığı şeyi yapan başka uygulamalar var ama bunun kadar iyi değil (diğerleri ücretli :d ). Bunlar olayı baya Allahu Ekber dağlarına çıkarmış. Evinizdeki akıllı lambaya kadar her şeyi şartlandırabiliyorsunuz. Mesela???? Yarın yağmurlu mu olacak? Köşe başındaki Phlips Hue akıllı lamba hemen rengini mavi yapsın! Gereksiz mi? Evet! Ama yapabiliyorken yapmak lazım. Tabi buna bambaşka koşullar da atayabilirsiniz ben kafama göre attım. Mesela bak şey olabilir. Eve geldim. WİFİ’yi açmayı unutup mobil veri ile instagrama girdim. Eyvah bütün mobil veri paketi bitti! Bu uygulama sayesinde eve girince otomatik WİFİ’yi açtırabilirsiniz. Sanırım bu daha yararlı bir şey olacak. Yapabilecekleriniz neredeyse sınırsız. Uygulamanın işlevini yeteri kadar anladığınızı düşünüyorum.



Ben bu uygulamayı instagram paylaşımlarımın twitter’da resimli bir şekilde paylaşılmasını ve blog yazılarımın twitter’da paylaşılmasını otomatikleştirmek için kullanıyorum. Phlips Hue lambam olsa onda da kullanırdım. Yine biz bunu @_tader’de kullanıyoruz.  Belirlediğimiz günlerde belirlediğimiz kişilere hatırlatma mesajları gidiyor. Güzel olay. Tabi siz bu servisi kendi işinize yarayacak şekilde kullanabilirsiniz. Hatta kullanın. Gün içinde sizi bir sürü ek yükümlülükten kurtarıyor.



Size önerdiği şartlı eylemler haricinde kendiniz ihtiyacınıza göre eylemleri oluşturabiliyorsunuz.
İnternetten gördüğüm birkaç şartlı eylem:

  • Her gece saat 10’da ertesi günün hava durumunu almak

  • NASA’nın o gün için paylaştığı astromik fotoğrafı wallpaper yapmak

  • Eve gelince Wifi aç

  • Belli bir saatten sonra telefonu sessize al

  • İnstagram’a attığım fotoğrafları Google Drive’a kaydet

  • Telefona “…” bu kelimenin içerdiği sms gelirse telefonu yüksek seste müzik aç (telefonun kaybolduğu durumlarda)


Dahası sizin hayal gücünüze ve neye ihtiyacınız olduğuna kalmış.

Kullanmak İsterseniz:


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->