Uyku Bozukluğu

- Ağustos 18, 2017

Selamunaleyküm. Bloğuma hoşgeldiniz. Benim adım Talha ama annem genelde “sabah kalkmayı bilmiyorsun akşam yatmayı bilmiyorsun” der. Eheheh komikli girizhah yaptım.

Genelde size araştırma yapıp bu şekilde öğrendiğim bilgileri sunuyorum ama bu sefer bildiğim yerden anlatacağım. Uyku düzeni bozma sanatı ile ilgili. Öncelikle uyarımı yapayım. Sonra demeyin senin yüzünden günüm mahvoldu diye. Birazdan anlatacağım kısmı hayatınıza uyguladığınız takdirde zihinsel ve fiziksel hiçbir zararı kurumumuz karşılamayacaktır.

Uyku bozukluğu kişide günü yakalayamama, kahvaltıyı tek başına yapma, gündemden uzak kalma, stres, yorgunluk gibi zararlar veren bir alışkanlık. Şimdi buna nasıl sahip olabileceğinizi söyleyeceğim. Öncelikle saat 01.30-2.00 arası uyanık kalmanız gerekmekte. Neden? Bu ara kırılma noktası gibi bir şeydir. Bu zaman aralığında uyudun uyudun, uyuyamadıysan kolay gelsin. Biz uyumadığınızı varsayıyoruz. Bundan sonra zaten uyuyamazsınız. Uykunuz kaçar ve gözleriniz açılır anlamsız bir enerji bütün vücudunuzu kaplar adeta sonic gibi yatakta dönersiniz. Sabah ezanına kadar kendi içinizde derin bir muhabbete girersiniz. Benim konuya siyasetten girip İtalyan mutfağından çıktığım dahi oldu. Acayip muhabbetler dönüyor orada. Kitap bile yazılır. Neyse konumuza dönelim. Sabah ezanı dedik. O saate kadar ayaktasınız namazı kıldınız vs yatağa geri döndünüz. Abdest sizi biraz kendinize getirdi değil mi? yalancı bir ferahlama o. Yok öyle bir şey. En fazla 1 saat sürer o. 7-8 gibi tekrar uyku bastırır. Tatlı tatlı gel hadi uyu der size. Uyuduysanız ikindi vakti kalkarsınız. Ama nasıl bir kalkış. Adeta The Walking Dead dizi çekimi. Kollar ileride, ağız yarı açık, garip sesler çıkartarak, ayak sürterek mutfağa su içmeye gidersiniz. Yani uyumayın çok kötü olur. Peki uyumayıp ne yapacağız? Akşam 10’a kadar bekle bro yapacak bir şey yok. O saate kadar ayakta duran, twit atan, whatsapp’dan yazışan sensin ben değilim. Onu da sen düşün.
Şimdi araştırdığım bölüme geldik. Çünkü bilmiyorum ben buraları. Ben genelde üstteki bölümde anlattığım gibiyim. Allah affetsin öğlene kadar yatıyorum. Okullar açılmasına az kaldı uyku düzenini yerine getirmemiz lazım.

Uyku nedir? İnsanın zihinsel ve fiziksel olarak dinlendiği bir aktivitedir. Bu benim uydurduğum bir tanım. Bilimsel açıklaması biraz karışık diye yazmadım. Uyku bu uyku ne diye bir paragraf tanım yazıyorsunuz? Günün 1/3’ünü kaplayan aktivite.

Uyku düzeni olan bir kişi güne zinde başlar, yapması gereken işleri zamanında halleder, günü verimli geçirir. Biz yapamıyoruz bunları ama yapacağız inşallah.

Sormamız gerek bir soru var? Uyku bozukluğumu nasıl aşarım? Uyku aknesi varsa doktora gidin diğerleri beni takip edebilir yada köşedeki hediyelik eşyalarımızdan alabilir. Ne diyorduk? Uyku nasıl düzene sokulur. Kısaca üç madde halinde yaptım. Genişletilebilir tabi. Burası ciddi bir kaynak değil sonuçta ehehehe.
İlk etapta sabah kalktığımız saatleri düzene sokacağız. Nasıl mı? Mesela ben her sabah saat 09.00’da kalkacağım. Bunu düzene oturtuyoruz. Cidden her gün o saatte kalkacağız. Bunu düzene sokarsak gerisi geliyor(muş). Artık aynı saatlerde uykumuz gelmeye başlar(mış). Bu sayede yatma saatimiz oluşur(muş). Denemedim daha bakalım eğer işe yararsa düzenlerim burayı.

Yatakta uyumaktan başka bir aktivite yapmayın. Mesela kitap okumak, telefona bakmak, oturmak, yastığa kafanı koyup ağlamak vs yapmayın bunları. Beyninize yatağın uyumak için olduğunu anlatmanız lazım. Bunu yaparsak yatağı gördüğünüze uykumuz gelirmiş.

Yatmadan önce ağır yemekler yemeyin. Ağır yemekler derken nasıl ağır onu anlamadım . Bir porsiyon lahmacun bence yeteri kadar hafif. Ağırlık olarak kast etmeme olma olasılığı var ama anlamamazlıktan geleceğim.


Evet bu kadar. Yeteri kadar özet. Hala uyuyamıyorsanız birazdan vereceğim linklerden (belkide vermem bilemiyorum. Google’a uyku bozukluğu çözümü yazın uğraştırmayın beni) faydalanabilirsiniz.

Bu yazıyı saat 02.20’de yazıyorum ve evet az önce belirttiğim şeyleri deneyeceğim. Saati 09.00’a kurdum. Kalkarsam güzel olacak. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Tavsiyelerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz. Sevindirik olurum.

3 yorum

avatar

Yatmadan önce ağır şeyler yenmemeliden kastı aslında mideye oturan acı tatlı şeyleri yemeyelim yani. Mesela sen çok tatlısın o yüzden seni yememeliyiz

avatar

Tabiki o anlama geliyor ama lahmacun diyede bir gerçek var abi :)

avatar

sabah 9'a alarm kurdum mutlumusun :(


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->