-->

Bayram...

- Haziran 26, 2017
Selamunaleyküm. Hayırlı bayramlar, Bayramınız mübarek olsun, İyi tatiller veya İyi temizlikler. Hangisi size uygunsa onu alın. Sonuçta herkese hitap eden bir bloğuz. Benim şahsi fikrim bayramınız mübarek olsun. Şimdiye kadar anlamadıysanız en yakın pencereden aşağıya atlayabilirsiniz. Bugünkü konumuz bayram. Şimdi bazılarınız diyecektir “nerede o eski bayramlar” diye. Onlar da en yakın pencereden atlayabilir.

Pencereden atlayanlar gittiğine göre biz bize kaldık. Eee düğün ne zaman senin? Okul bitsin ondan sonra teyzeciğim. Peki var mı arkadaşın hı? Yok teyze ben sevmiyorum öyle şeyleri. Hadi hadi vardır senin eheheheh. Yok teyze yok ne istiyosun benden. Bunları yaşayanlarınız vardır illakin. Ben yaşamadım. Neden diye sorun. Çünkü kimse sormuyor bana. Evde kaldım galiba.

Bayram benim için sizi bilmem ama çok değişmeyen bir olgu. Kendimi bildim bileli her türlü bayramda anneannemlerde oluruz. Yaşlarından dolayı gelen akrabalara hizmet edemedikleri için biz hizmet ederiz. E yaşlı oldukları için akrabası da bir o kadar çok oluyor. Düşünün artık 3-4 tepsi baklava bitiyor. Benim için bayram olduğu pek savunulamaz yani. Genelde canım sıkılıyor.

Peki, bunun dışında ne yapıyorsun bayramları? Hiçbir şey yapmıyorum. Kendi içimden uzak akrabaları yakından sevemediğimi düşünüyorum. İnsanları eleştiriyorum (sen kimsin insanları eleştiriyorsun).  Bir de akrabalıktan soğuyorum. Bunun aksini iddia eden kesinlikle olacaktır. Akrabalarınızı sevebilirsiniz ama seviyorsunuzdur, sevdiğiniz için onlarla görüşüyorsunuzdur. Ben sevmiyorum ama görüşmek zorunda tutuluyorum. Fırsatım olsa görüşmem yani. Şuan evdeyim gitmedim mesela. Mutluyum. Annem görse kızar bunu.

Ben akrabaları sevmem, çünkü ben seçmedim. Ben seçtiğim insanla birlikte olurum. Vedat Okyar kim bilmiyorum ama güzel söylemiş. Seçtiğim insanlarla birlikte olmak beni daha çok mutlu ederdi. Neyse akrabaları çok gömdüm. Şimdi bayram nedir ne değildir ondan bahsedelim.

Bayram Google’a göre “ ulusal ya da dinsel yönden önemli olan, kutsal sayılan ve ulusalca kutlanan gün.”  Demekmiş.  Bana göre olanı yukardan bahsettik. Biz şuan dini bir bayram olan Ramazan bayramındayız. Şeker bayramını kutlayanlar bir üst kata çıkıp oradaki camdan atlasın. 11 ayın sultanı Nihat Hatip.. Pardon 11 ayın sultanı Ramazan ayındaki oruçtan sonra buna ödül olarak verilen bayramın adı tabiki şeker değil Ramazan bayramıdır. Bu konuda çok hassasım üstüme gelmeyin.

Bu sefer Google’a ramazan bayramı yazdığımızda ilk çıkan seçenekler tabiki “ramazan bayramı toplu mesajları”. Bunları samimi bulmayanlar elbetteki olacaktır. Bence en iyi yöntem bu. Herkesi arama fırsatımız olmuyor. Ben attım mı? Attım. Bana geldi mi? Hayır. Üzüldüm mü? Evet. Allahsız mısınız acaba arayın falan bişi yapın.

Konudan çok saptığımı hissediyorum.

Ramazan bayramı bayram namazı ile başlayan (benim için burada bitiyor) ve 3 yada 4 gün sonra biten (araştırıp gelseydim iyiydi) dini bir etkinlik. Bu etkinlikte (???) küslerin barışması insanların buluşması çocukların mutlu edilmesi önerilmiştir. Dolma ve baklava yenmesi geçmiyor fark ettiyseniz. Bayram sırasında ayrıca güzel koku sürünmek, yeni ve temiz elbiseler giyinmek (temiz olması daha önemli), sadaka vermek, yetimlerin başını okşamak da önerilmektedir. Burada da dolma ve baklava geçmiyor. Buna dikkat edelim.

Bir de bu günlerde mutlu olmak gerek. Suratımız 5 karış olmayacak yani. O üzgün ( şeklindeki ağzınızı söküp ters çevirip ) şeklinde geri takacaksınız. Ya da gülmeyi deneyebilirsiniz (daha az acı verir). Gülecek bir şey yok demeyin açın benim tivitleri okuyun.


Peki, bunun haricinde bayram hakkında söyleyecek bir sözüm var mı? Yok galiba (aklıma gelmiyor ama bulunur). Hepinize mutlu huzurlu bir bayram dilerim. Umarım sevdiğini insanlarla beraber vakit geçirdiğiniz bir bayram olur.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->