Talha ile Karış Karış Kastamonu

- Ağustos 30, 2017

Selamünaleyküm. Napıyonuz ben çikolatalı çekme helva yiyorum. Evet çikolatalısı da çıkmış. Beni sosyal medyadan takip edenler bilir geçen hafta Kastamonu’ya gittim. Annemin dayısı ufak bir kalp krizi geçirmiş bu sebeple ziyaret edelim dedik. Dua ederseniz sevinirim. Bu bahaneyle ben de ilk defa Kastamonu’ya gitmiş oldum.

Öncelikle Kastamonu hakkında bilgi vermek isterim çünkü televizyonda izlediğim gezi programları bu şekilde yapıp hunharca yemek yiyor (bkz: herşeyi yiyen kadın ve kuzuların neslini bitiren adam).

Kastamonu, ülkemizin Karadeniz kıyısındaki bir il. Önceleri çok daha büyük topraklara sahipmiş ama giderek topraklarını başka illere bölmüşler. Nedenini bilmiyorum ama böyle daha iyi. Eğer gördüğüm harita doğruysa Karadenizin %50’si Kastamonu’ymuş.  Turistik bölgesi çok olan Kastamonu’nun ben sadece İnebolu ve bizim köyü (Küre)  gezdim ama bunlar haricinde saat kulesi vs de var. Eğer giderseniz gezin oraları. Bunlar haricinde Kastamonu’da köçekler var. Ya hangi akla hizmet böyle bir şey yaptılar hala anlamış değilim. Koca koca bıyıklı adamlar etek giyip oynuyor. Tamam İskoçya’da da böyle yapıyolar ama onlar normal kıyafet olarak giyiyor hiçbiri dans etmiyor arada fark var. Kastamonu oldukça muhafazakâr olmasına karşın buna nasıl hoşgörülü bakıyorlar tuhaf bir şey. Neyse onun haricinde Kastamonu’nun kendine özel dedikleri yemekleri de var. Mesela mantı (kayseri  ?), etli ekmek (Konya?), çekme helva, tarhana (çorbaları üstadı), kuyu kebabı, simit (sert bişi). Aklıma gelenler bunlar ama internette çok daha fazlası var. Başka ne anlatılabilir bilmiyorum ama güzel şehir. Her yer yeşillik. TOKİ ne ev yapar oraya bee.

Neyse efenim Cuma akşamı yola çıktık yavaş gittik cumartesi sabah 7 gibi köye vardık. Ben ısrarla uyumadım ama çok kötü bir şey uykusuzluk mal gibi oluyorsun. Evdeki diğer 21343848432 kişiyle kahvaltı yaptık. Beni biraz gezdirdiler (20 dk köyü gezdik ağaçtan meyve yedik) sonra eve geri döndük annemin dayısını beklemeye başladık. Neden? Çünkü hastanede. Neyse efendim geldi oturduk konuştuk biraz. Sonra ineboluya indik. Kiren aldık. Zeytin gibi ama kırmızı ve ekşi. En basit böyle tanımlanabilir. Bu meyveden kiren tarhanası  veya marmelat yapılıyor. Yıkayıp direkt de yiyebilirsiniz. Bahsederken ağzım sulandı. Sonra ben arabaya uyumak için gittim. Orada hunharca uyumuşum. Uykum varsa demek ki. Akşam ezanına çağırdılar gittim eve biraz daha oturup yattık. İlk günüm böyle geçti yani. Tamam uykumu aldım uyumayacağım dedim ama maalesef uyumuşum. Sabah 7’de kalktım. Neden? Çünkü oksijen bol orada uykunu alabiliyorsun. Tekrar kahvaltı vs derken gitme vakti geldi. Hazırlandık yola çıktık. Giderken Şeyh Şabanı Veli Hazretlerinin türbesini ziyaret ettik, asa suyu doldurduk. Çekme helva aldık. Sonra bişi yapmadık İstanbul yoluna koyulduk.



Kastamonu yolculuğum bundan ibaretti. Bol bol fotoğraf çekmeye, anın keyfini çıkarmaya çalıştım ama o namıssız sinekler izin vermedi. Yine de çektiğim fotoğraflardan bazılarını Instagram’a atacağım oradan bakabilirsiniz.

Peki bu yolculuktan ne çıkardım? Yolculuk gezmekten daha zevkli. Köye gideceksen otelde kalacaksın. Köydeki insanlar daha samimi. Köydeki köpekler daha uysal (garip bir şekilde).  Yola çıkarken yanına yeteri kadar su al. Yola çıkarken cips al. Başka ders çıkarmadım galiba. Birde her yerde internet çekmiyor o kötü bir şey. Özellikle Kastamonu’da Türk Telekom çekmiyor. Yetkililer halledin onu. (yetkililer : tamam)

Düşünüyorum ama anlatacak başka bir şeyim yok yav. Bir şey yapmadık 2 gün. Hasta görmeye gidince başka bir şey yapamayız zaten ondan galiba. Neyse efenim benim ilk Kastamonu maceram da böyle oldu. Gitmedik gezmedik demeyiz en azından.



2 yorum

avatar

bir kaç tane resim ile destekleseydiniz yazınızı bizde nasiplenirdik doğa güzelliğinden..

yeni keşfettiğim ancak, severek takip ettiğim bir blog'unuz var .. başarılarınızın devamını dilerim.

avatar

Instagram hesabımdan resimlere ulaşabilirsiniz :)


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->