-->

Ne Okudum #4 - Hasan El-Benna

- Ağustos 05, 2017

Selamunaleyküm. Bugün size bir adet daha kitap özeti yapacağım. Başlıktan anlamışsınızdır. Bomboş girizgah yaptım.
Kitabın adı “Çağa iz bırakan önderler: Hasan El-Benna” . Kitabın dahil olduğu seride 8 kitap daha var. 20. Yüzyıl’da çağa önder olan ve olmaya devam eden önderlerin biyografilerini olabilecek en kısa şekilde yazmışlar. Okumaya değer bir seri.
Kitap 137 sayfa. Ben 2 günde bitirdim yani yine günde 50+ sayfa okumuşum aferim bana.
Kitap bize ilk önce Hasan El-Benna’nın nasıl bir çocukluk ve gençlik dönemi geçirdiğini anlatıyor. Bu dönemlerde anlatıldığı kadarıyla Hasan El-Benna sürekli bir şeylerle uğraşmış kendini eğitmiş. Hayatının bu kısmı ev, okul ve babasının saatçi dükkânı arasında mekik dokumakla geçirmiş. Yine bu dönemde okuldan arkadaşlarıyla “Haramların İşlenmesini Önleme Cemiyeti” kurarak uyarı mektuplarıyla etrafındaki haramları olabildiğince engellemeye çalışmış ancak yakalandıktan sonra bunu bırakmışlar.
Mezun olduğu öğretmen okulundan sonra gittiği yerde vaazlar vererek etrafında insanlar topladı ve sevilen bir insan olmaya başladı. Daha sonra etrafındaki insanlarla bir ihvan kurulması kararına varmış ve bu kararını gerçekleştirmişler. Bu ihvanın adı “Müslüman Kardeşler”.
İhvan başlarda tam anlamıyla siyasetten uzak ve insanları dine çağıran bir ihvanken siyasiler tarafından baskı uygulandığı zaman bu işin böyle olmayacağını anlayan Benna siyasi arenaya da girmeye karar verir.
Kitapta Hasan El-Benna anlatılırken bir yandan dönemin olaylarını da bize anlatmış. İngilizlerin nasıl Mısır’ı ele geçirdiğini açıkça anlatıyor.
Buradan sonrasını yazmıyorum zaten merak eden kitabı alır okur. Gayet kısa ve öz bir kitap. Okumanızda yarar var. Öneriyorum.
Kitabı bana yine Said abi hediye etti. Onun sayesinde bu kitapla karşılaştım. Kendisini takip etmek isterseniz BU twitter hesabı. BU da onların kitapçısı. Fatihe yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->