-->

Film İncelemesi: Logan

- Haziran 23, 2017

Selamünaleyküm. Bugün aslında izlemekte geç kaldığım bir filmi izledim. Logan. Eminim şuan mağaradan mı çıktın diyorsunuzdur. Film çıkalı baya oldu üstüne makaleler yazıldı ben daha izlemedim. Geç kaldım yani ama olsun izledim sonuçta ve fikirlerimi sizinle paylaşmak istedim.

Bundan önceki bütün X-Men filmlerini izlemiş biri olarak söylemeliyim ki bu diğerlerinin arasında en duygusal filmdi. Aksiyon tabi ki vardı ama yavaş ilerleyerek karakterlerin duygularını yansıtmaya çalıştıklarını hissettim. Yani en azından ben böyle gördüm anladım. Sıradan bir süper kahraman filmi değil anlayacağınız kadarıyla. Bu sefer kahramanlar birleşip kötü adamı alt etmiyor. Bir başka deyişle bu sefer kimse wolverine yol verin demiyor.

Film tamamen Huge Jackman’ın canlandırdığı Logan üzerinden ilerliyor. E zaten filmin ismi de o burada büyük sürpriz yaşamadığını sanıyorum. İsterseniz hikayeye geçelim çünkü başka ne anlatacağımı bilmiyorum.

Film 2029 yılında geçiyor. Yani en son filmden bu yana baya olaylar olmuş. Hükümet yada başka bir firma bilmiyorum mutantların artık doğal yollardan gelişmesini engellemiş. Artık kendileri yapıyorlarmış. Bilim baya gelişmiş yani. Bütün bunlar olurken de bizim logan abimiz alkol ala ala hasta kötürüm olmuş topal yürüyen birisine dönüşmüş. Aynı zamanda da Charles’a bakıyor. Peki nasıl bakıyor limuzin şoförlüğü yaparak. Peki neden? Çünkü çok para kazanıp tekne alması lazım. Peki neden? Bizim Charles abimiz kafadan hasta olduğu için kriz geçirdiği zaman etrafındaki herkese felç geçirtiyor bu yüzden topluluktan uzak durması lazım. Peki neden diye sormuyoruz gayet mantıklı geldi çünkü.


İşte bütün hikaye bu para bulma mevzusu ile oluşuyor. Logan abimiz para bulmak için limuzincilik yapıyordu ya hani işte birileri bunu çağırıyor. Bir kız (kaç yaşında bilemiyorum ama küçük yani) ve annesi diye tahmin ettiği ama aslında olmayan kadın (hemşireymiş). Gereksiz bir detay ama galiba limuzini uber ile çağırıyorlar. İlk önce götürmeyi reddeden logan abimiz sonradan Charles abimizin ısrarı üzerine kızı alıp (kızı alıyor çünkü annesi zannettiği kadın öldü. Her yeri de anlatamam ki kötü adamlar vurmuş işte) onların bizi götür dediği adrese götürüyor. Adres de çizgi romandaki bi koordinant. Logan ne kadar burada bir şey yok çizgi romandan görmüşler azk* falan dese de bizim kız (bahsetmeyi unuttum. Bu kız hükümetin geliştirdiği mutantlardan çocuklardan biri. Program iptal olunca bütün çocukları öldüreceklerdi ama bunu hemşiresi kaçırdı . Wolverine’nin kız versiyonu + ayaktan adamantium çıkma + reymisteryo  versiyonu) ısrar edince küfürler edip tamam götürürüm diyor. Yolda Charles abimiz x-23 diye adlandırılan bir başka wolwerine tarafından öldürülüyor. Aynen çakmasını  yapmışlar. Logan abimiz kızı koordinatlara götürüyor bir de ne görsün kızın arkadaşları (onlar da mutant çocuk) oraya kamp kurmuş ya la. Logan tamam diyor doğruymuş hadi gidin kurtuldunuz. Ama işte öyle olmuyor. Bu X-23 ve diğer kötü adamlar bunları buluyor. Diyorlar gelin la buraya falan bunlar gelmiyor tabi. Oraya gelene kadar hırpalanmış olan Logan abimiz oralarda bulduğu yeşil zemzem suyundan içiyor ve sanki hiç yorulmamışçasına oradaki bütün askerleri öldürüyor. Zemzem bu. Neyse en son X-23 ve Logan abimizin versusunu izliyoruz o da tam versus sayılmaz. Bizim kız adamantiumdan yapılan mermi ile x-23 ü öldürüyor. Sonra Logan zemzemin etkisi geçtiği için zaten hırpalandığı için ölüyor. Sonra Logan’ı defnedip gidiyorlar. Fatiha okumuyorlar ama. Kafir zındıklar.  


Film benim anlatımım ile bu şekilde. Bence güzel film şimdiye kadar izlemediyseniz internet üzerinden malum siteler üzerinden izleyebilirsiniz.



azk=azını kırayım


1 yorum:

avatar

İzlemeden önce hareketli bir film olacağı kanaatindeydim ama dediğiniz gibi epey duygusal çıktı. Hatta sonunda da ağlattı itiraf etmem lazım. Ben Logan'ın bu halini daha çok sevdim sanki, belki cinsiyetimin getirileriyle alakalıdır bilemiyorum :)
Film incelemesi okumayı da çok severim bu arada diğerlerini de merakla bekliyorum. Kaleminize sağlık.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->