-->

İçimizdeki "Ben"

- Ekim 29, 2017


Selamünaleyküm dertli insanlar. Dertsiz insanlar çıkış yaparsa mutlu olurum. Merak etmeyin bilet ücretleriniz geri verilecektir. Çıkmazsanız da birazdan bahsedeceğim şeyleri ben anlamıyorum dediğiniz takdirde açıklama yapmayacağımı bilmenizi isterim.

Böyle bir açıklama ile başladım ki baş başa kalabilelim. Peki, baş başa kalıp ne yapacağız? Kafalarımızı mı tokuşturacağız? Bilmiyorum, belki sadece böyle bir giriş yapmak istemişimdir. Belki de kendim ile baş başa kalamadığım için sizinle baş başa kalmak istemişimdir.

İnsanın kendi ile baş başa kalabilmesi çok zor bir şey. Öyle odanın kapısını, pencerenin pervazını, telefonunun internetini, bilgisayarı, kitabın kapağını, çantanın fermuarını kapatınca olmuyor. İnsanlardan uzaklaşıyorsun belki kaçıyorsun, belki kaçmana bile gerek yok onlar zaten senden uzaktadır ama kendin ile yalnız kalamıyorsun. İçinde başka bir sen var senden başka. Senin kontrol edemediğin, sürekli sana bir şeyler fısıldayan, seni çılgına çeviren. Başka bir insanın sana asla söylemeyeceği şeyleri arsız bir şekilde yüzüne vuran birisi. Bu kişinin varlığını tek fark eden de ben değilim bunu daha önce başka kişiler de söylemiş hatta bakın Yunus Emre, belki de sizin de bildiğiniz, şu dizeleri söylemiş:

“Beni bende demen, bende değilim
Bir ben vardır bende, benden içeri”

Yunus Emre’nin benim bahsettiğim şeyden mi bahsetmiş olduğunu bilmiyorum ama her yöne çekilebilecek bir söz ve ben bu yöne çektim. Ne oldu biliyor musunuz? Ne yöne çektiysem o yöne geldi. Yani Yunus Emre’yi de kendime derttaş edindim. Onun da kendi içindeki kendi ile dertleri olduğunu varsayıyorum.

Matruşka misali içimizdeki o diğer “ben” bize kendimize itiraf edemediğimiz şeyleri söylüyor. İçimizden geçirmeye korktuğumuz düşünceleri kontrolümüz dışında bize söyleniyor. İçimizde olmazsa karşımızda olsa o kişiden uzaklaşırız ama bu mümkün olmuyor maalesef. Yastığa başımızı koyup gözlerimizi kapattığımızda onunla karşılaşıyoruz mesela. Hemen başlıyor sana anlatmaya. Diyor ki “sen haksızsın” kendini savunmaya çalışıyorsun ama karşındaki kendinken bu işe yaramıyor. İnsan kendine yalan söyleyip kendini kandırabilir mi? Bu soruyu size bırakıyorum.


Daha fazla bu konuda yazmak isterdim takdir edersiniz ki bu konularda yazmaya alışık değilim ve bu benim için bir deney gibi bir şey oldu. Umarım derdinize ortak olmuşumdur, derdime ortak olmuşsunuzdur.

1 yorum:

avatar

Genel olarak yazılarında girişler çok güzel.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->